Η ορμόνη της αγάπης μπορεί να γίνει το ίδιο επικίνδυνη με το αλκοόλ

Η ορμόνη της αγάπης μπορεί να γίνει το ίδιο επικίνδυνη με το αλκοόλ

Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μπέρμινχαμ, τα συμπεράσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Neuroscience and Behavioural Reviews, έδειξε ότι η οξυτοκίνη (ωκυτο...

Ένεση δίνει εντολή στο στομάχι να σταματήσει να τρώει

Ένεση δίνει εντολή στο στομάχι να σταματήσει να τρώει

Ένα νέο όπλο στη μάχη κατά της παχυσαρκίας μόλις αποδείχθηκε αποτελεσματικό σε πιθήκους και το επόμενο στάδιο της έρευνας μπορεί να είναι οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Έξυπνη εφαρμογή σύμμαχος των ατόμων με διαβήτη

Έξυπνη εφαρμογή σύμμαχος των ατόμων με διαβήτη

Στη βελτίωση της καθημερινότητας των ελλήνων ασθενών με διαβήτη φιλοδοξεί να συμβάλλει η εφαρμογή D-Partner. Το νέο app απευθύνεται σε άτομα που πάσχουν από όλους τους τύπους διαβή...

Η εγκυμοσύνη είναι μια σημαντική αλλά και κρίσιμη περίοδος για την ζωή μιας γυναίκας. Πρέπει να προσέχει το βάρος της για να εξασφαλίσει μια ομαλή έκβαση και την υγεία του βρέφους.

Αρχικά θα πρέπει να καταναλώνει ισορροπημένα τακτικά γεύματα, δίχως να προσπερνά κάποια από αυτά. Τα γεύματα πρέπει πάντοτε να συνοδεύονται με πράσινη σαλάτα. Να ελαττώσει την κατανάλωση καφεΐνης στο ελάχιστο και αυξήσει την κατανάλωση νερού (6 έως 8 ποτήρια ημερησίως) λόγω των αυξημένων αναγκών σε υγρά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Οι βασικότεροι παράγοντες που καθορίζουν την καλή θρεπτική κατάσταση της μητέρας είναι: η ομαλή αύξηση βάρους, η κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας τροφίμων και θρεπτικών συστατικών, η χρήση των κατάλληλων συμπληρωμάτων βιταμινών και ιχνοστοιχείων και η αποφυγή του αλκοόλ, του καπνίσματος και άλλων βλαπτικών παραγόντων.

Για τις γυναίκες με υγιές βάρος προ εγκυμοσύνης, μια μέση αύξηση του βάρους κατά 12 kg (εύρος 10-14 kg) έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο επιπλοκών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού και με μειωμένο κίνδυνο για βρέφος χαμηλού βάρους κατά τη γέννηση.

Η διατροφή της μητέρας πρέπει να παρέχει επαρκή ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για να καλύψει τις συνήθεις απαιτήσεις της μητέρας, καθώς επίσης και τις ανάγκες ανάπτυξης του εμβρύου, και να επιτρέψει στη μητέρα να δημιουργήσει αποθέματα θρεπτικών ουσιών που απαιτούνται για την εμβρυϊκή ανάπτυξη και το θηλασμό. Οι διαιτητικές συστάσεις για τις εγκύους είναι στην πραγματικότητα παρόμοιες με εκείνες για άλλους ενηλίκους, αλλά με μερικές αξιοσημείωτες εξαιρέσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι έγκυοι πρέπει να προσπαθούν να καταναλώνουν αφθονία τροφίμων πλούσιων σε σίδηρο και φυλλικό οξύ, Επίσης θα πρέπει να υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις για θειαμίνη, βιταμίνες Α, C και D, καθώς επίσης και για ενέργεια και πρωτεΐνη.

Φυλλικό οξύ: Είναι ιδιαίτερα σημαντική βιταμίνη για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου και συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης. Η σχέση μεταξύ χαμηλής πρόσληψης φυλλικού οξέος και ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα είναι αναμφισβήτητη. Σπουδαίες πηγές φυλλικού οξέος αποτελούν τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φασόλια, τα φιστίκια, καθώς και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως μερικά είδη δημητριακών, σε πολλές περιπτώσεις, κρίνεται απαραίτητη η συμπληρωματική χορήγηση 4mg φυλλικού οξέος ημερησίως.

Ασβέστιο: Ένα από τα πιο σπουδαία μέταλλα στη δίαιτα της εγκυμοσύνης. Είναι απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για τον σχηματισμό των οστών του εμβρύου αλλά και για την μητέρα. Σε έλλειψη τα οστά της γίνονται εύθραυστα και συνοδεύονται συχνά από απώλειες δοντιών. Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα ( γάλα, τυρί, γιαούρτι).

Σίδηρος : Κατά την κύηση υπάρχει μια αύξηση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων της μητέρας κατά 30% που απαιτεί περίπου 500 mg σιδήρου, ενώ οι ανάγκες του εμβρύου και του πλακούντα ανέρχονται σε 300 mg. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το κρέας, το συκώτι, ο κρόκος αυγού, επίσης βρίσκεται στα όσπρια και στα πράσινα λαχανικά.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ A,D,C: Οι βιταμίνες αυτές περιέχονται σε όλα σχεδον τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα δημητριακά, τα φυλλώδη λαχανικά και τα φρούτα, θα πρέπει να καταναλώνονται σε ημερήσια βάση, ώστε να καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες και να παρέχουν τις απαραίτητες φυτικές ίνες. Ακόμα η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την αξιοποίηση του ασβεστίου και την σύνδεση των οστών. Έλλειψη της κατά την εγκυμοσύνη σχετίζεται με υποασβεστιαιμία στο νεογνό.

ΠΡΩΤΕΙΝΗ: Οι πρωτεΐνες έχουν σημασία γιατί χρησιμοποιούνται για δημιουργία ο νέων ιστών στο μητρικό οργανισμό πλακούντα, χρησιμοποιούνται για δημιουργία νέων ιστών του εμβρύου, επίσης είναι πηγή ενέργειας για την μητέρα. Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη είναι άπαχο κρέας, τυρί, ψάρι, αβγό, γάλα.

Επικοινωνία με ειδικό Ενδοκρινολόγο

info@endocrinutri.gr

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Ανάπτυξη - Σχεδίαση: ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ