Άσκηση εναντίον γονιδίων παχυσαρκίας

Άσκηση εναντίον γονιδίων παχυσαρκίας

Ηλικιωμένες που φέρουν γονίδια που τις καθιστούν ευάλωτες στην παχυσαρκία μπορούν ενδεχομένως να αναθαρρήσουν από νέα ευρήματα που υποδεικνύουν ότι η άσκηση μπορεί να υπερκεράσει α...

Μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιοπάθειας έχουν επιζώντες από καρκίνο στο θυρεοειδή

Μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιοπάθειας έχουν επιζώντες από καρκίνο στο θυρεοειδή

Άνθρωποι που επιζούν από καρκίνο στο θυρεοειδή έχουν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας, αναφέρει νέα έρευνα.

Αυξημένη πιθανότητα επιπλοκών στους νέους με διαβήτη τύπου 2

Αυξημένη πιθανότητα επιπλοκών στους νέους με διαβήτη τύπου 2

Όπως έδειξε, από τους εφήβους και νεαρούς ενήλικους που συμμετείχαν οι τρεις στους τέσσερις με τύπου 2 διαβήτη αλλά μόνο ο ένας στους τρεις με διαβήτη τύπου 1 είχαν τουλάχιστον μία...

Πότε τα αμυλούχα τρόφιμα κάνουν κακό στα δόντια

Έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αποφαίνεται ότι αν θέλουμε να προστατεύσουμε τη στοματική μας υγεία θα πρέπει να προτιμάμε τους υδατάνθρακες από δημητριακά ολικής άλεσης και να αποφεύγουμε τους κατεργασμένους υδατάνθρακες.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο  Journal of Dental Research, αν και δεν εντοπίζεται σχέση μεταξύ της συνολικής ποσότητας των αμυλούχων τροφών που καταναλώνει κανείς και της εξασθένησης των δοντιών, η έκθεση δείχνει ότι τα πολλά κατεργασμένα αμυλούχα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο τερηδόνας, Και αυτό γιατί όταν αποδομούνται στο στόμα μετρατρέπονται σε σάκχαρα από την αμυλάση που περιέχει το σάλιο.

Η ανασκόπηση των δεδομένων από 33 μελέτες για το άμυλο και τη στοματική υγεία δείχνει επίσης ότι υπάρχει χαμηλότερος κίνδυνος καρκίνου της στοματικής κοιλότητας από την κατανάλωση αμυλούχων τροφών ολικής άλεσης και ότι τα δημητριακά ολικής άλεσης προσφέρουν προστασία από την ουλίτιδα. Στην ανασκόπηση είχαν συμπεριληφθεί 33 μελέτες που είχαν κατηγοριοποιήσει τα τρόφιμα ως ταχείας πέψης αμυλούχα (λευκό ψωμί, κράκερς, μπισκότα, κέικ) και βραδείας πέψης αμυλούχα (ολικής άλεσης και όσπρια) και τη σχέση τους με την περιοδοντική νόσο, τον καρκίνο της στοματικής κοιλότητας και την τερηδόνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) αναθεωρεί τις κατευθυντήριες οδηγίες του για την κατανάλωση υδατανθράκων, με παράλληλη αξιολόγηση της ποιότητας των διαιτητικών φυτικών ινών και του αμύλου. Ο ΠΟΥ συστήνει τη μείωση των ελεύθερων σακχάρων σε λιγότερο από το 10% της συνολικά προσλαμβανόμενης ενέργειας (θερμίδες) και περαιτέρω μείωση σε κάτω από 5% για επιπλέον οφέλη υγείας.

Τα ελεύθερα σάκχαρα είναι σάκχαρα που προστίθενται στα τρόφιμα κατά το στάδιο της παρασκευής τους, όπως και εκείνα που είναι φυσικά παρόντα σε προϊόντα, όπως το μέλι, οι χυμοί των φρούτων και τα σιρόπια.

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Ανάπτυξη - Σχεδίαση: ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ